Sådan får man et barn.

Superheltemor lavede et indlæg om sjofle børnebøger tidligere i dag, hvilket mindede mig om en børnebog jeg har stående i reolen. Jeg fandt den en dag jeg var på biblioteket med min søster, det var en af de udgåede bøger, så for 5 kr erhvervede jeg mig denne bog:

Jeg har sjældent grinet så meget som jeg gjorde da vi læste bogen igennem første gang. Der bliver IKKE lagt fingre imellem her!
Det starter stille og roligt ud:

“Her er det lille barns far og mor. De har fået barnet sammen.”

Men så bladrer man liiige en enkelt gang og så får man denne svada i hovedet:

“Her har faren og moren ikke tøj på. Så kan du se morens bryster og morens revne. Morens revne hedder kussen.
Du kan se farens tissemand. Tissemanden hedder pikken. Du kan også se den lille pose, faren har mellem benene. Den hedder pungen.”

Det bliver bedre endnu:

“Moren og faren kan godt lide hinanden. De kysser hinanden. Farens pik er blevet stor. Den stritter lige ud i luften.
Moren og faren vil gerne have pikken ind i kussen. Det er nemlig dejligt.”

Og så yndlingssiden! DEN har vi grinet af højt og længe:

“Moren og faren lægger sig på sengen. De putter pikken ind i kussen. Nu kan de lege sammen. Faren og moren gynger op og ned.
Det kalder man at bolle eller at sam-lege. (WTF??)
Det kan være noget så sjovt og rart.
Moren og faren kan få et barn på den måde hvis de selv vil.”

Sådan! Så har jeg givet min søster sexualundervisning for ALLE pengene!

Så kommer der en heeeelt masse kedelige sider om hvordan morens mave vokser og blabla.
Men ender så ud med dette billede af fødslen:


Hvad sker der lige for at lægen bare står oppe i morens hovedende og kigger på? Så kan barnet sgu bare splatte ud på gulvet! :p

Men hvad gi’r I mig? Er den slags bøger i dag ligeså detaljerede som dengang i 79? Jeg mindes i hvert fald ikke at jeg har set noget lignende det her.

9 thoughts on “Sådan får man et barn.

  1. Desværre var det min søster der fandt bogen, så jeg kunne jo ikke rigtigt skjule den for hende.. desuden er hun hærdet. Det barn ved alt ALT for meget. Jeg er en dårlig rollemodel! 😀

  2. Muhahahaha hvor sjovt! Jeg er lidt chokeret over bogens eksistens – men samtidig meget fascineret! Jeg er nok egentlig glad for, at bogen er udgået, fordi den orker jeg vist ikke læse med min 3-årige søn…

Skriv et svar

