Laseroperation

Jeg var til forundersøgelse med henblik på at få en laseroperation i fredags.
Det var to timers gloen i mine øjne, øjendråber der sved og gjorde mit blik sløret og en samtale der forløb nogenlunde sådan her:
Øjenlæge: Du har -8,50 og -8,75 på dine øjne, så du kan godt få en gratis laseroperation, er du interesseret i det?
Mig: Ja…
Øjenlæge: Du skal bare lige være klar over at med din styrke kan du ikke få perfekt syn, det ender nok på omkring minus 1-2 stykker.
Mig: Armen klar forbedring, jeg napper operationen!
Øjenlæge: Så er der alle bivirkningerne. Nogle kan ikke gå med linser bagefter, du kan komme til at få udtørrede øjne, hornhinden kan løsne sig hvis du feks får kastet en snebold i hovedet og blablablablabla… blablablabla… bla…
Vil du stadig have operationen?
Mig: …. æhm… det tror jeg… måske… tør jeg?…

Og så gik jeg ud med en tid til laseroperation d. 23. januar. Gisp!

One thought on “Laseroperation

Skriv et svar

