Syyyyg!

Jeg var til læge med Kamma for en måneds tid siden fordi hun blev ved med at være forkølet og hostede helt vildt. Han kiggede lidt på hende, men mente det bare var en forkølelse og kunne se at hun var lidt rød i øret, men ville ikke gøre noget ved det lige nu… (!!!)
Hun har så været forkølet lige siden… Hun skruede lige op for forkølelsen efter den første nat på teltturen – der var lige en kikset mor der glemte at give barnet tøj nok på, suk – så vi var alle godt snottede da vi ramte Sverige.
Jeg har siden Kamma blev født, blæret mig over hendes fantastiske sovehjerte overfor min far, som jo fik et kolikbarn (mig) og et barn der bare ikke mente han behøvede sove i 2 år (min bror). Så jeg har riiiigtigt smurt tykt på når jeg fortalte at MIN baby jo sov 10-12 timer HVER nat… HAH! Som om!

Samtlige nætter hos min far stod på nattefeber og lange, voldsomme skrigeture, hvor hun rev sig i ørerne og vi næsten ikke kunne komme i kontakt med hende. Hurra for panodil!
2013-07-07 07.41.10
…også selvom det er noget fedtet stads der samler på nullermænd 😉

Om dagen var hun sådan set glad nok, kun en lille smule mere pylret end normalt.
Men vi valgte at afbryde ferien for at komme hjem til egen læge, kunne simpelthen ikke overskue at skulle til at kontakte en svensk læge.
Så søndag morgen pakkede vi sammen og kørte hjem.
Kamma sov fra min fars hus og hen til færgen, var vågen de 20 min overfarten tog, sov så igen fra Helsingør til Karise, hvor vi lige ville besøge en af mine venner der har købt hus. Der var hun vågen et par timer hvor vi spiste frokost, derefter sov hun hele vejen hjem. Vi var hjemme kl 18, hvor hun fik aftensmad, legede lidt og blev så puttet kl 20. Og sov til kl 4. Hvor hun bare var FRISK! 😀
Men en flaske kunne da heldigvis overtale hende til at sove et par timer længere.
Der var da vist en der trængte til søvn!

Da vi kom hen til lægen, var han ikke i tvivl om at hun har mellemørebetændelse, så han udskrev penicillin til hende.
Det virker til at hjælpe nogenlunde, hun har ikke feber længere, men panodilen er stadig nødvendig indimellem og så har hun fået crazy racerrøv. Tirsdag måtte jeg skifte tøj på hende 6 gange!

Men nu har vi lært at hvis en læge siger at “Hun er lidt rød på øret”, så skal vi ikke bare se tiden an, vi skal kontakte en ørelæge! 😉
…hvilket jeg også gør i morgen, skal dælme være sikker på at det der penicillin har hjulpet.

Hun er heldigvis stadig en glad baby det meste af tiden.
I mandags var hun i sit badebassin for første gang.
DSC_0505
DSC_0507
DSC_0509
DSC_0510
DSC_0522
DSC_0523
…og det var bare fedt!

Liiiige indtil hun kravlede op i det. Så var det altså ikke helt så sjovt længere 😉

2 thoughts on “Syyyyg!

Skriv et svar

