Fredag d. 13.

…har alligevel vist sig at være den bedste dag i denne uge for mig!

Vi startede med at besøge nye dagplejemor i morges, som bare var SÅ SØD! Der var en helt anden stemning i hendes hjem, følte mig bare velkommen med det samme. Og Kamma syntes bare det hele var fedt. 15 min efter vi var kommet, kravlede hun op i dagplejemors skød og splattede helt ud og så sad hun der i flere minutter og så på de to andre børn der legede. Var så fedt at se at hun bare følte sig tryg med det samme.
Dagplejemoren er lige kommet tilbage fra barsel, så der er hendes datter fra januar, så er der en pige fra oktober sidste år, som dog skal rykke videre til ny dagplejer om en måned og så er der Ida, som Kamma kender fra mødregruppe. Så det er jo fedt at de er jævnaldrende 🙂

Vi nåede kun lige at være der en halv times tid før vi var nødt til at tage videre, for vi skulle nå en bus. Men det var også en hård halv time, Kamma gik ud som et lys da vi gik derfra!

20130913-204148.jpg

Jeg har jo i et par år, virkelig gerne villet være socialrådgiver, men så kom Kamma jo lidt uventet og syntes måske det var lidt mange år at skulle leve på en su alene når jeg nu var sammen med Anders. Men det er jo lidt en anden sag når man er enlig, så får man jo penge nok til at hverdagen kan løbe rundt.
Så jeg var inde for at tale med en studievejleder på VUC i dag om at tage de 3 fag jeg mangler for at kunne søge kvote 2.
Hun mente dog ikke at jeg var studieparat med alt det der foregik omkring mig i øjeblikket og syntes jeg skulle vente til sommer. Men vi indgik kompromis. Jeg tager dansk og engelsk på flex, så jeg kun skal møde op to gange om måneden, resten er selvstudie. Så må jeg tage det sidste fag til sommer.

Så nu er der styr på dagpleje, økonomi og studie. Så mangler jeg bare boligen.

Fik tilbudt en 3værelses i dag, som nr 5, den ligger på 2. sal, men har en lille altan. Der er ingen entre og den har skråvægge… som jo både kan være godt og skidt. Men den ligger i et virkelig fint område og med stille og rolige naboer (i modsætning til her hvor overboen feks lige nu spiller høj musik, med masser af bas), så jeg overvejer at sige ja. Det er jo heller ikke sikkert jeg får den.

Men nu kan jeg da gå på weekend med tanken om at det stille og roligt går fremad. Det er skønt!

20130913-205329.jpg
Kamma kravlede selv op ad trappen til 1. herhjemme, det var åbenbart så hårdt at der lige var brug for en pause da hun kom op 😉

2 thoughts on “Fredag d. 13.

Skriv et svar

