Det kan Kamma 11,5 mdr

Kamma udvikler sig heldigvis helt som hun skal. Faktisk er hun jo lige LIDT mere awesome end alle andre babyer. Det er jo klart! 😉

Hun vejer omkring 11 kg og er 76-78 cm lang og er konstant i bevægelse. KONSTANT. Selv når hun sover kaster hun sig rundt, jeg har vænnet mig til at have en hånd på hende når hun ligger i min seng, for ellers kravler hun ud over kanten i søvne.

Hun går ikke endnu, men hun kravler og rejser sig op ad alting og står også indimellem et par sekunder selv. Men så bliver hun bange og sætter sig ned. Hun løber med sin gåvogn. Hun har lært at kravle ned fra sofaen og min seng – og holdnukæft hvor er det rart!
Men har så også lært at kravle OP på alting… og det er knap så rart 😉
IMG_0679

Hår bruger vi stadig ikke sådan rigtigt.
IMG_0585
Men så er det jo godt der findes andre måder at pynte hende på 😉

Hun klapper, vinker, lave indianerlyde, kan vise hvor stor hun er (viser nærmere hvor bred hun er) og kan give high five. Hun siger MAM, som betyder mor, mad eller sut. Så kan man så selv gætte sig til hvad det er hun vil. Når jeg prøver at få hende til at sige andet, råber hun BABABABABA og klapper. Ligemeget hvad det så er.
Hun laver bevidst ansigter og putter ting på hovedet og venter på at vi griner af hende og er vild med at lege tittebøh.
Hun har lært at låse min iPad op og er helt vildt dygtig til at spille sine spil på den.
Hun har generelt en rigtig fin finmotorik og kan bruge lang tid på at sidde og putte ting i kasser og bøtter og tage dem op igen. Og så rydder hun sine Schleich-dyr op hele tiden. Hvis jeg tager en op, så skal den STRAKS ned i kassen igen 😉
Piggy banken fra Fisher Price er også et hit, hun bruger så lang tid på at putte mønterne ned i og tage dem ud igen.

Hun spiser ALT! Har stadig ikke fundet noget hun ikke vil spise. Så det er dejligt at jeg bare kan nøjes med at lave én ret.
IMG_0570
…og med 12 tænder er der vist heller ikke rigtigt noget der burde stoppe hende 😉

I går lavede jeg blomkålsmos og lagde lidt på hendes tallerken, hun stak først en finger i det, men ombestemte sig så og brugte gaflen til at spise i stedet. Jeg troede ALDRIG vi ville nå dertil hvor hun foretrak gaflen fremfor fingrene! Resten af maden blev dog spist med fingrene.

IMG_1356
Anders sendte mig lige det her billede, her til aften hvor hun fik lov til at sidde med et æble selv for første gang og det klarede hun så fint. Kunne sagtens sidde selv og bide stykker af det.

Og så er hun begyndt at kysse! Hele tiden! Hun har altid været nærig med de kys, men nu kysser hun så meget at det næsten er for meget. Dukker, bøger og tv’et skal også have kys. Og strømper og sko kan hun også overtales til at kysse. Og mine fødder hvis det skal være det 😉

IMG_0677

Hun er hos Anders i dag og jeg saaaaavner hende. Ej, det er faktisk slet ikke så slemt som jeg troede, mest fordi jeg jo ved hun har det godt. Men det der med at vågne af mig selv om morgenen og hun ikke er der, dét er altså lidt svært 🙂

6 thoughts on “Det kan Kamma 11,5 mdr

  1. Hejsa. Jeg har en datter fra midt oktober så synes det r hyggeligt at følge din blog 🙂 Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke spil, hun spiller på ipadden?
    Mvh Helle

Skriv et svar

