DPstart, MØB og tænder

Mandag i sidste uge startede Kamma i dagpleje. Hun var der fra 8-12 og det gik bare så fint. Da vi kom hjem fik hun feber. Og skreg. Og skreg og skreg og skreg. Så til sidst ringede jeg til lægevagten, som efter et besøg kunne konstatere at hun havde væske på ørerne, men at vi bare skulle give panodil. Så vi tog et par dage med skrigende baby. Onsdag fik jeg tid hos en ørelæge, som også konstaterede at Kamma havde væske på ørerne, men HELLER ikke ville give hende noget for det. Til gengæld fik vi en tid i december til kontrol og hvis hun stadig har væske på ørerne der, skal hun have dræn i.
Efter endnu en søvnløs nat, måtte jeg ringe til vores egen læge torsdag morgen, hun var heldigvis sød og forstående og gav os ENDELIG en recept på penicillin. Og så sov vi. Aaaahhhh….
1229836_10151567801977396_843139974_n
Lille feberdame

Fredag var vi til den første 1 års fødselsdag i mødregruppen, selvom Kamma stadig havde lidt feber, var det tydeligt at hun syntes det var fedt at der var andre børn.
Så jeg glædede mig til i mandags, hvor jeg endelig kunne sende hende rigtigt i dagpleje.
578639_10151580627262396_297356638_n
Hun var glad og frisk fra morgenstunden og aftalte med Jane, vores dagplejemor, at Kamma skulle være der til hun havde sovet sin eftermiddagslur. Og det gik bare så godt! Hun var overhovedet ikke ked af det på noget som helst tidspunkt.
Og så har det bare gået så fint hele ugen, hun har sovet hos Anders både tirsdag og onsdag, jeg skulle i skole tirsdag aften og han har hende jo hver onsdag. Og hun har bare været glad og i godt humør.
1240372_10151585631047396_742326544_n
Hun blev afleveret ved mig i morges kl 6, dagplejen åbner først 7:15, men Anders skal møde kl 7. Da hun kom, fik jeg et par knus og møssere, så tog hun sin nusseklud og så dejsede hun om i min seng og sov i en time. Det var nu meget hyggeligt.
Vi cykler hen i dagpleje og det synes hun bare er megafedt! Hvis det går for langsomt, råber hun op og ellers sidder hun bare tit og snakker og peger.

Men da vi kom hjem i eftermiddags, var hun lidt pylret, jeg måtte ikke gå fra hende og hun ville helst hænge på mig hele tiden. Først tænkte jeg at det måske var fordi hun ikke havde set mig så meget de sidste par dage, men så syntes jeg at hun var lidt varm… og ganske rigtigt, hun har feber. Og så måtte jeg jo lige tjekke efter i munden og der var sørme brudt tand nr 13 frem, hjørnetanden øverst til højre. Og kan se at hjørnetanden til den anden side også er tæt på at bryde frem. Så hvis hun lige får fingeren ud, så når hun da at få et helt tandsæt inden hun bliver et år på mandag 😉
Hun sover lige nu, men nu må vi se hvor længe det holder, mon ikke hun ender i min seng igen i nat 😉

4 thoughts on “DPstart, MØB og tænder

Skriv et svar

