Et Ufatteligt Langt Indlæg Om Dagpleje

Kamma skulle starte i dagpleje d. 1. august, men dagplejekontoret kunne sørme ikke finde en plads til hende før d. 18. Vi besøgte Susanne, dagplejeren en måneds tid før Kamma skulle starte og jeg syntes hun var sådan lidt… sur i det. Men tænkte at vi jo selvfølgelig skulle give hende en chance. Så var det så bare at Anders og jeg gik fra hinanden weekenden før Kamma skulle starte i DP. Så det hele var ret kaotisk der i starten og Kamma var selvfølgelig forvirret fordi vi flyttede hjem i min mors kærestes lejlighed først og derefter hen i den anden. Hun reagerede på det, ved at skrige og kaste sig i gulvet hver gang hun oplevede den mindste lillebitte form for modstand og ellers være enormt tryghedssøgende. Susanne mente så bare at hun var hysterisk og at hun bare skulle holdes nede. Dråben der fik bægeret til at flyde over var, da hun en dag ringede til mig og råbte af mig (mens jeg kunne høre børnene i baggrunden) og påstod at jeg havde stjålet noget regntøj.
Så ringede jeg til dagplejekontoret og fik en ny dagplejer. Som simpelthen er noget af det sødeste og bare synes at Kamma er skøn, selvom hun er vild og kravler på væggene. Hun har selv en datter fra januar, som hun selvfølgelig selv passer og så derudover Ida, som Kamma gik i mødregruppe med og en anden pige der er jævnaldrende med de to.
Kamma græd dog hver gang hun blev afleveret og også indimellem når hun blev hentet, men hun virkede glad for at være der.
Den dag Kamma skulle have lagt dræn (d. 30/10), blev dagplejemoren så syg, så de to andre piger blev hentet af en gæstedagplejer. De to næste dage kom de ud til en anden. Jeg valgte at holde Kamma hjemme.
Ugen efter kom de alle 3 hjem til en 3. dagplejer og Kamma græd hele ugen. Først torsdag kunne jeg hente hende uden gråd.
Så i mandags skulle hun igen ud til en ny dagplejer, der havde hun dog feber, så hun blev hjemme. Men da hun blev afleveret tirsdag – hos den ellers enormt søde nye DP – var hun fuldstændig panisk og bange. Jeg skulle til kontrol med mine øjne, så jeg var nødt til at aflevere hende, men jeg hylede hele vejen ned til bussen. Talte med Helene da jeg var kommet ind på hospitalet, som sagde at Kamma kun ville sidde hos hende og nulre sin kanin.
Så er det så blevet bedre i løbet af ugen, hun virker glad nok for at være der og den faste DP er stadig syg. Og er det min. 2 uger endnu, så torsdag fik jeg at vide at Kamma skulle være hos Helene resten af måneden. Og det var jo fint nok.
Men så fredag, midt i flytningen ringede DP-kontoret så til mig og fortalte at de da forresten havde bestemt sig for at flytte Kamma alligevel, hen til en gæstedagplejer der kan have alle 3 piger, så de er sammen. Jeg kunne slet ikke rumme det da hun ringede, men fik lidt et hysterisk anfald og sagde at de fanme ikke kunne blive ved med at flytte rundt på de børn. Men nu mente de altså at de havde fundet en holdbar løsning og så blev det sådan. Og så farvel og god weekend.
Så er det jo så bare at jeg bor i en lille by. Og sladderen løber jo. Så jeg har fundet ud af at grunden til at Kammas DP er sygemeldt er, at hun skal skilles. Manden har fundet en anden (jep, 2013 er bare udnævnt til at være mænd-er-dumme-svin-år) og så synes jeg egentligt det virker lidt for usikkert. Huset skal sælges og hvad så hvis hun ikke finder et egnet hjem? Så skal Kamma flyttes igen?
Da jeg hentede Kamma hos Helene i fredags, ville hun hverken be- eller afkræfte sladderen – hun har jo tavshedspligt. Men hun sagde at hun syntes, at Kamma havde oplevet nok skift nu og at hun havde brug for stabilitet og ro og hvis jeg orkede tage kampen med DP-kontoret, så ville hun i hvert fald rigtig gerne passe Kamma. Hun har en ledig plads og i morgen starter Christel, som Kamma kender fra mødregruppen. Hun er god til at lave ting ude af huset, og der er bare faste rammer der – hvilket Kamma virkelig mangler lige nu. Så jeg vil faktisk rigtigt gerne have at hun bliver der.

Så nu skal jeg ringe til dem i morgen igen. Og så ødelægge deres fine planer. Og modsætter de sig, så bliver jeg tosset! Men skal ikke undre mig at det bliver svært, de er bare nogle stride hekse på det kontor.
Så kryds fingre for mig 🙂

20131117-212800.jpg

6 thoughts on “Et Ufatteligt Langt Indlæg Om Dagpleje

  1. Alle (ALLE) fingre er krydset og tæer og det hele. Det kan simpelthen ikke passe, at Kamma skal igennem alt det! Argh bliver helt vildt harm på dine vegne! Held og lykke med DP-kontoret! Råb lidt af dem fra mig også, hvis der bliver noget. ❤

  2. Stakkels lille Kamma. Det er da urimeligt at hun skal flyttes sådan rundt. Ikke nok med at hun er flyttet privat, men at smide børnene rundt på den måde er da urimeligt. Er de bare små brikker på det kontor, som de så sidder og rykker rundt med uden at vide noget om de børn??

  3. Ej ALTSÅ! 😦 Det lyder fuldstændig vanvittigt med alle de skift. Jeg kan godt forstå din beslutning om, at du gerne vil have hende hos Helene, og hvis de modsætter sig på DP-kontoret, er de f…… nogle stride k……..!! 😦 Pladsanvisningen her i byen er heller ikke sådan at snakke fornuft med – eller i det hele taget snakke med uden sure miner. Heldigvis går Kongen og Badutten i en allergivenlig institution med få børn, hvor man skal visiteres gennem sygehuset, og Lillebror skal gå i en privat dagleje, som Kongen gik i, da han var yngre. Gider simpelthen ikke de sure damer derinde!!

    • Pladsanvisningen er jo et helt kapitel for sig 😉 dem slipper jeg vist heldigvis for at tale med i denne omgang, hende på kontoret ville gøre det. Da jeg skiftede fra Susanne, blev hende fra pladsanvisningen smækfornærmet over at jeg krævede at møde den nye dagplejemor før jeg sagde ja tak. Nu havde hun jo lige fundet en til mig jo!

      Men fatter simpelthen ikke det kan tage så lang tid at finde ud af, fredag eftermiddag kl 15, var Helenes plads ikke besat, jeg nægter at tro på at den var det kl 7:40 i morges 😉

Skriv et svar

